Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Το μάθημα παρουσιάζει τις βασικές μεθόδους έρευνας στο επιστημονικό πεδίο της Λογοθεραπείας. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην κατανόηση των πειραματικών παραδειγμάτων στον χώρο των διαταραχών επικοινωνίας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αναλύουν μία έρευνα στα συστατικά της στοιχεία αλλά και να μπορούν να σχεδιάζουν απλές ερευνητικές μελέτες χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
- Ομαδική και Αυτόνομη Εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:
- Δεοντολογία της έρευνας
- Μεταβλητές και κλίμακες μέτρησης
- Βήματα επιστημονικής έρευνας, Δειγματοληψία, Εγκυρότητα, Αξιοπιστία
- Τεκμηριωμένη πρακτική στις επικοινωνιακές διαταραχές
- Στρατηγικές έρευνας στις επικοινωνιακές διαταραχές (ποσοτική και ποιοτική έρευνα)
- Πειραματικά μοντέλα για τη μελέτη της αποτελεσματικότητας της θεραπείας
- Το τμήμα «Εισαγωγή» σε ένα ερευνητικό άρθρο
- Το τμήμα «Μεθοδολογία» σε ένα ερευνητικό άρθρο
- Το τμήμα «Αποτελέσματα» σε ένα ερευνητικό άρθρο
- Το τμήμα «Συζήτηση» σε ένα ερευνητικό άρθρο
- Δεοντολογία της έρευνας
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις - Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας 26
Άσκηση Πεδίου 26
Εκπόνηση πρωτοκόλλου για ερευνητική ή βιβλιογραφική πρόταση 50
Προσωπική μελέτη και προετοιμασία εξετάσεων 23
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική και για τους φοιτητές Erasmus, εφόσον υπάρχουν, στην αγγλική.
-
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις σύντομης απάντησης - Επίλυση προβλήματος - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Σχεδιασμός γραφημάτων (50% του συνολικού βαθμού)
-
Ερευνητική πρόταση (πρωτόκολλο μελέτης) (50% του συνολικού βαθμού)
Τα κριτήρια αξιολόγησης παρουσιάζονται κατά την πρώτη παράδοση.
-
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα (Εύδοξος)
- Βιβλίο [68394500]: Μεθοδολογία Έρευνας και Ανάλυση Δεδομένων στη Λογοπαθολογία, Σταυρούλα Χ. Γεωργοπούλου
- Βιβλίο [59387366]: Θεμελιώδεις Αρχές της Μεθοδολογίας της Έρευνας στις Επιστήμες Υγείας, H.Brink,Chr.van der Walt,G.van Rensburg-Επιμέλεια Χ.Κουτής,Φ.Μπαμπάτσικου, Ζ.Λυκούδης
- Βιβλίο [86201087]: Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ, JANET HOUSER
Συμπληρωματική
- Babbie, E. (2011). Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα. Αθήνα: Kριτική.
- Robson, C. (2010). H έρευνα του πραγματικού κόσμου. Αθήνα: Gutenberg.
- Sarris, V., & Reiβ, S. (2009). Μεθοδολογία έρευνας & πειραματική ψυχολογία. Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική.
- Σίμος, Π., & Κομίλη, Α. (2003). Μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία και τη γνωστική νευροεπιστήμη. Αθήνα: Eκδόσεις Παπαζήση.
- Βιβλίο [59303538]: ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΓΟΥΜΙΝΤΖΗΣ
- Βιβλίο [68394500]: Μεθοδολογία Έρευνας και Ανάλυση Δεδομένων στη Λογοπαθολογία, Σταυρούλα Χ. Γεωργοπούλου
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
Accordion content.